הפקת אירועים פרטיים
בשנים האחרונות, אנו עדים לפריחה מאסיבית בתחום של הפקת אירועים פרטיים בישראל. בשונה מן העבר, בו כל חגיגה או אירוע פרטי היו עניין של אלתור, הרי שהיום אנשים מעוניינים בהפקות ענק של אירועים פרטיים, מפוארים ומתוקתקים מהלוקיישן ועד לצבע המפית.
שכירת שירותיהם של חברות הפקת אירועים מקצועיות איננה דבר של מה בכך, שהרי מדובר בהשקעה כספית גדולה ובאירוע אקסקלוסיבי וסנטימנטאלי, המבקש להיות ייחודי, מרשים ושמח.
במאמר הבא, נסקור אילו שירותי הפקת אירועים ישנם וכיצד ניתן לבחור את איש המקצוע המתאים ביותר עבורכם בתחום של הפקת אירועים פרטיים.
אילו שירותי הפקת אירועים קיימים?
ככל שתחום הפקות אירועים גדל, כך גם מתרחב מעגל השירותים. בין שמדובר בחגיגת יום הולדת 60 לשכנים ובין שמדובר בארגון של ימי כיף לחברות וארגונים, הפקת אירועים פרטיים היא תחום הטומן בחובו את השירותים הבאים:
- קונספט האירוע – חברות הפקת אירועים מקצועיות, יסייעו לכם בבחירת הקונספט המוביל לאירוע. כלומר, ינסו למצוא נושא, רעיון או סיפור מסגרת אשר יעניק אופי ייחודי לאירוע הפרטי שתערכו.
- לוקיישן – חברות הפקת אירועים בקיאות בכל הלוקיישנים האיכותיים והמעניינים שיש בארץ ומכירות את כל היתרונות והחסרונות של כל מקום ומקום ולכן יכולות לסייע לכם בבחירת הלוקיישן המושלם לחגיגת אירועים פרטיים ומושלמים.
- אומנים – לחברות בתחום של הפקות אירועים יש קשרים עם אמרגנים וסוכנים של אומנים ופרפורמרים רבים בתעשייה ולכן יש בידם את האפשרות לאתר ולהשיג את האמנים, הרקדנים והלהקות בהן אתם חפצים לאירוע שלכם.
- הצד הקולינארי – בחירת תפריט האוכל של האירוע היא ללא ספק אחד מן הבחירות החשובות ביותר שצריך לעשות בעת תכנון והפקה של אירועים. אוכל הוא אחד הדברים המרכזיים באירועים ולכן תמיד מוטב לשמוע לעצתו וחוות דעתו של איש המקצוע היודע בדיוק איזה תפריט יתאים לקונספט של האירוע ולטעם של המוזמנים.
- עיצוב האירוע – תרגום הקונספט הרעיוני של האירוע בא לידי ביטוי באמצעות עיצוב האירוע. מדובר בזירה השייכת למקצוענים בלבד ולכן מפיק האירועים הבקיא בכל פרטי האירוע יוכל למצוא עבורכם את מעצב האירועים המקצועי ביותר המתאים לראש שלכם.
- תיאום לוח זמנים, גיוס כוח אדם והפקת האירוע בפועל – הפקת אירועים פרטיים, כגון: ימי הולדת, ימי גיבוש לחברות, בריתות ועוד דורשות תכנון קפדני של לוח זמנים ותיאום מדוקדק עם כל אנשי המקצוע המעורבים בקיומו והצלחתו של האירוע. כמו כן, מפיק האירוע ידאג לגיוס כוח האדם הדרוש לאירוע עצמו, לרבות: ברמנים, צוות מלצרים, אנשי ניקיון, סדרני חנייה, מארחות, דיילות ועוד. קואורדינאציה ותיאום בין כל אנשי המקצוע והפקת האירוע בפועל ודאגה להצלחתו היא למעשה מלאכתו החשובה והסופית של המפיק.
כיצד לבחור חברת הפקות ?
בחירת חברת הפקת אירועים למען תכנון וארגון של אירועים פרטיים מצריכה שיקול דעת ודקדוק בפרטים הקטנים. לפיכך, מוטב לבחון את הפרמטרים הבאים בעת הבחירה בחברת הפקת אירועים פרטיים:
- ותק החברה – בעת בחירת חברת הפקות חשוב לבדוק מהו הוותק של החברה, האם היא מחזיקה בכל הרישיונות וההיתרים, האם היא קיימת שנים בתחום האירועים הפרטיים או שמא מדובר בחברה חדשה. העדיפו תמיד וותק של שנים על פני מפיקים חדשים משום שככל שהחברה צברה ניסיון רב יותר כך יש סיכוי כי האירוע שלכם יהיה מקצועי יותר.
- ניסיון עשיר – ניסיון הוא כמובן אחד הפרמטרים החשובים בבחירת חברת הפקות. ככל שהניסיון של חברת ההפקות הינו עשיר יותר ומגוון יותר, כך תדעו כי מדובר בחברה מקצועית ומוצלחת יותר אשר תוכל לתפור לכם אירוע העונה לדרישותיכם ומתאים לאופייכם.
- תיק עבודות – כל חברת הפקות מקצועית העוסקת בתחום של אירועים פרטיים מחזיקה בתיק עבודות. על מנת לקבל מושג אמיתי על ניסיון החברה ומקצועיותם תוכלו לבקש לעיין בתיק העבודות שלהם ולהתרשם בעצמכם מניסיונם ולקבל החלטה נכונה יותר בבחירת חברת ההפקות.
- המלצות – המלצות ממכרים, חברים או קולגות הם אולי אחד מן הפרמטרים החשובים המסייעים בבחירת חברת ההפקות. אין חכם כבעל הניסיון ולכן אם קיבלתם המלצה חמה ממכר על חברת הפקות מעולה ומקצועית שעשתה להם אירוע של פעם בחיים, העדיפו לבחון את החברות הללו על פני חברות שאינכם מכירים.
- יחס אישי והתאמה – חברת הפקות מקצועית היא זו המעוניינת ליצור קשר אישי וחם עם לקוחותיה ומעוניינת להתאים להם את האירוע העונה בקנה אחד עם צרכיהם, דרישותיהם ואופיים.
- אירוע התפור למידותיכם ולתקציבכם – פרמטר חשוב נוסף, הוא כמובן אירוע המותאם לתקציבכם ולמידותיכם. לכן תמיד העדיפו חברות של הפקת אירועים אשר יש באפשרותם לגבש לכם הצעת מחיר עם סקיצה ראשונית של האירוע על מנת לקבל מושג ראשוני על האירוע, כך שלא תקנו חתול בשק.
לסיכום, אם ברצונכם לערוך אירועים פרטיים מוצלחים שיכרו את שירותיהם של חברות מקצועיות המתמחות במלאכת הפקת אירועים.