הנך נמצא כאן:
»
»

סדנאות בארגונים

עוד על אירועים עסקיים:

- אירוע השקה
- ימי גיבוש
- אירועי חברה
- הרמת כוסית
- סדנאות בארגונים
- ימי כיף

צחוק, אפיה ופיסול הן רק כמה דוגמאות לסדנאות חדישות בארגונים. הסדנאות שכבר מזמן הפכו לארוע מהנה ושובר שגרה מקבלות כיום גיוון מצד אחד ועומק מן הצד השני. בסדנאות אפיה ניתן להוביל שינוי בנושא תקשורת בין אנשים או התבוננות בדרך קבלת החלטות, בסדנת פיסול ניתן לערוך אבחון ארגוני ליחידה ובסדנת צחוק, ניתן ללמוד כיצד להפחית לחצים במהלך יום עבודה. כיף וערך מוסף בסדנה אחת.

מהי סדנה?

סדנה בארגון מוגדרת כמפגש של עד 20 עובדים עם מנחה כאשר יש למפגש מטרה ונושא ברורים. לדוגמא סדנאות לבניית כלים ניהוליים או סדנה בנושא אסרטיביות שתפקידה להעלות את המודעות של העובדים לשיתוף פעולה ביניהם והשגת המטרות האישיות והארגוניות בדרך טובה יותר.

מהו קהל היעד לסדנאות בארגונים?

קהל היעד הוא עובדים בכל הרמות ובכל הארגונים.

כמה זמן נמשכת סדנה בדרך כלל?

משך הזמן המקובל לסדנה הוא החל משלוש שעות ועד שלושה ימים ברצף או שלא ברצף.

מהן המטרות של סדנה בארגון?

לסדנה יכולות להיות מטרות שונות כגון: שיפור תפקוד העובדים (מכירות, שרות וכו'), בבנית קשרי עבודה טובים יותר בצוות (פעילויות גיבוש), שיפור מודעות בנושא מסויים (אסרטיביות, יצירתיות), שינוי תפיסה (ניהול זמן יעיל, החדרת חזון ארגוני חדש וכו'), אבחון (התנהגות, תהליכים) ועוד.

מהו ההבדל בין סדנה והרצאה?

מהותה של סדנה היא רב שיח מונחה, בעוד מהותה של הרצאה היא חד שיח מול מאזינים. כלומר, המשתתפים לוקחים חלק פעיל בתהליך בסדנה בעוד בהרצאות, המרצה עומד מול הקהל והוא בדרך כלל הדובר היחיד. כמות המשתתפים בסדנה לא יעלה בדרך כלל על 20, בעוד בהרצאה אין בדרך כלל הגבלה לכמות המאזינים.

נקודות לתכנון סדנאות בארגון:

  • הגדרת מטרות הסדנה: גיבוש צוות, שיפור כישורי ניהול, שיפור מתן שרות, הגברת יצירתיות וכדומה.
  • בחירת קהל היעד: עובדי השרות הלקוחות, מנהלי דרגי ביניים וכו'.
  • החלטה על כמות המשתתפים וכמה סדנאות ידרשו בנושא מסויים. אם לדוגמה ברצוננו ש-55 מנהלים דרגי ביניים יעברו סדנה לשיפור כישורי ניהול, נדרש מאיתנו בעצם לארגן שלושה מפגשים מקבילים וזהים של הסדנה אותה בחרנו.
  • מיקום הסדנה. למיקום הסדנה ישנה כמובן חשיבות מבחינת הנגישות של המשתתפים וכן לפעמים מדובר גם בזמן נסיעה ממושך. בחירת חדר ישיבות בארגון כמיקום המועדף לביצוע הסדנה הוא מצד אחד יתרון מפי שהוא קרוב, נגיש וזול ומצד שני ישנו גם חסרון, מפני שהעובדים הנמצאים בזירת העבודה לפעמים רבות אינם עוברים את התהליך שלשמו נבחרה הסדנה.
  • משך הזמן. ישנן אפשרויות שונות: חצי יום (4.5 שעות), יום מלא (9 שעות) וכו'. חשוב לשים לב כי מיקום הסדנה משפיע לפעמים על משך הסדנה. כאשר נבחר מיקום מרוחק ממקום העבודה, מקובל לקבוע את הסדנה ליום מלא, בעוד מיקום מקורב למשרדי החברה מאפשר לבנות סדנה קצרה שאינה בהכרח נמשכת על פני יום עבודה מלא.
  • תקציב. כמובן שהתקציב הוא אשר משפיע על כל המרכיבים: מיקום, היקף המשתתפים, אורך הזמן והמנחה של הסדנה.

חוויה ולמידה

כאשר מדובר על סדנאות לעובדים שמטרתן אינו גיבוש, אלא שיפור כישורים וביצועים, מומלץ כי הסדנה בארגון תשולב במערך ההדרכה של הארגון. השילוב במערך ההדרכה יהפוך את הלמידה מן הסדנה מחוויה חד פעמית לתהליך למידה איכותי בארגון. ייחודן של הסדנאות הוא במיקודן בצרכים של מנהלים בארגונים. דוגמאות לנושאים: ניהול ישיבות, הנעת עובדים, כניסה לתפקיד ניהולי, פיתוח עובדים – בדרגי ניהול זוטרים. תאום בין קבוצות, סמכות ניהולית, ניהול מנהלים ועוד– עבור מנהלים בכירים יותר.

שתף תוכן זה עם חבריך!