הנך נמצא כאן:
»
»

אירוע השקה

עוד על אירועים עסקיים:

- אירוע השקה
- ימי גיבוש
- אירועי חברה
- הרמת כוסית
- סדנאות בארגונים
- ימי כיף

אירוע השקה הפך לחוליה חשובה במסכת יחסי הציבור של הקמעונאים, היבואנים והסיטונאים בארץ. לאירוע ההשקה תפקיד חשוב בחשיפה למוצרים חדשים ובבניית מותגים ולכן הוא נחשב לאמצעי חשוב בעולם הפרסום והיחצ"נות. במאמר הבא, נסביר מהו אירוע השקה ומהו תרומתו העסקית לחברה המשיקה וכן נברר את היתרונות והחסרונות הטמונים בארגון אירועי השקה.

מהו אירוע השקה?

אירוע השקה מתפקד למעשה כיריית הפתיחה לחשיפת קו מוצרים חדש בקרב קהל הצרכנים בשוק החופשי. אירוע השקה אפקטיבי הוא אירוע המתוכנן בצורה קפדנית, תוך התאמה למסרים השיווקיים וזאת בכדי לבנות את שם המותג בקרב הצרכנים הפוטנציאליים, מתוך התמקדות בקהל היעד ומטרות הקמפיין. ברוב המקרים חברות מעדיפות לפנות אל חברות ואנשי מקצוע המתמחים בתחום. כאשר עשרות חברות הייטק, חברות פיננסיות, חברות הסלולר, חברות אופנה, טקסטיל, מוצרי טיפוח ויופי, חברות מזון ועוד נעזרות בחברות ההפקה על מנת להשיק מוצרים ושירותים חדשים לשוק הרחב.

מהי התרומה של אירועי ההשקה למותג ולחברה המשיקה?

אירועי השקה המתוכננים בקפידה ומאורגנים כהלכה תורמים באופן ישיר לרווחיותה של החברה ולמיצובה בקרב קהל היעד. כלומר, ערב השקה המציג בחוכמה את מוצרי החברה תוך סינרגיה מלאה עם מסרי החברה, חזונה ותדמיתה תעודד את הצרכנים לרכוש את המוצר בעתיד. כמו כן, החוויה שבאירוע ההשקה תותיר חותם על תפיסת הצרכנים את המותג ותקבע את דעתם החיובית כלפי המותג ותגרום להם להפיץ את הבשורה של המותג בפי רבים.

מהם היתרונות והחסרונות בקיום אירוע השקה לחברה?

החיסרון העיקרי בקיום אירוע השקה לחברה טמון בעובדה הפשוטה כי אירוע השקה מקצועי, הנערך באמצעות חברת הפקות טמונה בעובדה הפשוטה כי הפקת אירוע שכזה, כרוכה בהשקעה כספית עצומה, אשר איננה מתאימה לחברות ועסקים בעלי תקציב מוגבל.

היתרונות בקיום מסיבת השקה מפוארת לחשיפת קו מוצרים חדש בחברה הוא: בניית תדמית חיובית חזקה למותג, חשיפת המוצר בפני מובילי דעה וסלבריטאים מושכת קונים פוטנציאליים רבים, קידום מכירות קלאסי, אירוע חוויתי ומרגש המושך אליו המונים, תרומה ישירה למכירות המוצר ולרווחי החברה.

מהם האלמנטים שיש להקפיד עליהם בעת ארגון אירועי השקה?

בעת הפקת אירועי השקה מקצועיים על חברת ההפקות להקדיש תשומת לב רבה לתכנון ותיאום האלמנטים הבאים:

  • לוקיישן – אירועי השקה נוצצים צריכים להיערך בלוקיישנים מפתיעים, מפוארים וייחודיים ולכן, בחירת הלוקיישן עבור הפקת אירועים לחברות הינו אחד האלמנטים הקריטיים בתכנון אירוע ההשקה.
  • עיצוב המקום – על מנת לייצר את האווירה הנכונה באירוע ההשקה יש להשקיע בעיצוב המקום תוך יצירת הרמוניה בין מסרי המותג והקמפיין הפרסומי לקונספט העיצובי של המקום.
  • הצד הקולינארי – עוד אלמנט חשוב בהפקת אירועי השקה הוא כמובן הסעודה. חשוב להקפיד על סגנון של אוכל המתאים לקצב האירוע. כך למשל לאירוע קצבי וקליל מוטב לערוך קוקטייל בו יוגשו מתאבנים ומשקאות אלכוהוליים קלילים, בעוד לאירועים רשמיים ורציניים יותר מתאימה סעודה מפוארת בת שלוש מנות.
  • הגברה, תאורה ומוסיקת רקע – בכדי ליצור את האווירה הנכונה להשקת המותג, חשוב להקפיד על תאורה, הגברה ומוסיקת רקע מתאימה.

פנייה אל חברות המתמחות בהפקת אירועים מבטיחה כי כל האלמנטים המקצועיים החשובים להצלחתו של אירוע ההשקה יבואו לידי ביטוי באירוע עצמו. לסיכום, אם ברצונכם לארגן אירוע השקה מקורי, מוקפד ומוצלח מוטב לפנות לאנשי המקצוע המובילים בתחום.

שתף תוכן זה עם חבריך!